Dietetyczny rosół – jest smaczny i niskokaloryczny. Dobrze wpływa na wygląd skóry.

Tradycją jest, że w większości domów, w niedziele gotuje się przepyszny, aromatyczny rosół.

Mieszanka mięs, warzyw i przypraw, to prawdziwy rarytas i esencja smaku, jednak wielu z nas kojarzy się z tłuszczem poprzez oczka, które pływają na powierzchni, przez co wiele osób odmawia sobie przyjemności jaką jest zjedzenie porcji rosołu.

Najwyższa pora z tym skończyć! Poznaj dietę bulionową i już nigdy sobie nie odmawiaj. Dieta pomaga zarówno w walce ze zbędnymi kilogramami jak i niezwykle korzystnie wpływa na poprawę wyglądu skóry. Nie musisz już się głodzić, możesz jeść przepyszny rosół bez wyrzutów sumienia, bowiem jest niskokaloryczny. Podpowiemy Ci, jak go przygotować, aby dieta była zarówno smaczna jak i skuteczna.

Dieta bulionowa nie jest wcale trudna. Nie wymaga żadnych wyrafinowanych składników, które byłyby niedostępne w sklepie. Najeży pamiętać tylko o jednej prostej regule. Przygotowany rosół musi być spożywamy dwa razy w tygodniu, jednak nie może być to jedzenie go dzień po dniu.

Należ jeść go np. na początku i w środku tygodnia. Bulion, który należy przygotować możesz wykonać z dowolnego rodzaju mięsa. Może to być zarówno kurczak, indyk, królik czy też wołowina. Kluczowym elementem jest jednak gotowanie mięsa razem z kośćmi. Dlaczego to takie ważne?

Dlatego że w kościach zawarty jest niezwykle cenny składnik, a mowa tu o kolagenie. Kolagen fenomenalnie działa na zmarszczki, a dodatkowo pomaga wzmacniać stawy. Podczas utraty zbędnych kilogramów nie musisz także zaprzątać sobie głowy rozstępami. To właśnie kolagen wpłynie na zahamowanie ich powstawania.

Jak przygotować dietetyczny bulion?

Przede wszystkim należy uzbroić się w cierpliwość, ponieważ wywar gotuje się dość długo, chyba że korzystasz z szybkowaru, wtedy czas przygotowania będzie wynosił około dwóch godzin.

Składniki jakie należy przygotować są następujące:

  • kawałki mięsa (koniecznie z kością),
  • marchew około dwóch sztuk,
  • cebula,
  • łodygi lub korzeń selera,
  • liść laurowy, pieprz ziarnisty, tymianek, oraz kawałek startego imbiru i trzy łyżeczki octu.

Przyprawianie rosołu możesz modyfikować w zależności od upodobań. Możesz także zmieniać proporcje używanego mięsa. Pamiętaj jednak by był to ok kilogram mięsa na 4 litry wody, kluczowe jest też dodanie octu.

Jeśli chcesz uzyskać wyrazisty smak bulionu, połączony z równie pięknym kolorem, dobrze jest przypiec kości w piekarniku. Wystarczy podpiec kości przez około 15 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni.
Bulion przygotowany według podanego przepisu jest nie tylko przepyszny, ale i niskokaloryczny.

W trzech porcjach takiego rosołu zawiera się zaledwie 84 kalorie, bardzo mało prawda? Dlatego jedz bulion do woli, tak aby czuć się najedzonym. Utrata kilogramów i tak będzie nieunikniona. 🙂

error: Treść zabezpieczona przed kopiowaniem !!