Nic nie pomaga mi bardziej – 4 ćwiczenia które łagodzą ból pleców w 10 minut

Dokucza Ci ból pleców? Poznaj 4 niezawodne ćwiczenia polecane przez neurochirurgów. Poświęcając zaledwie 10 minut dziennie na ćwiczenia, pozbędziesz się bólu pleców oraz odzyskasz radość i swobodę ruchów.

Z najnowszych doniesień wynika, że około 54% osób skarży się na uciążliwy ból pleców. Najczęściej jest to związane z brakiem ruchu i aktywności fizycznej w naszym codziennym życiu oraz osłabieniem głębszych mięśni kręgosłupa.

Dla wszystkich pragnących uporać się z dokuczliwym problemem mamy doskonałe i skuteczne ćwiczenia rekomendowane przez neurochirurgów. Wystarczy tylko 10 minut każdego dnia, a pozbędziesz się bólu pleców i rozpoczniesz nowe życie.

Ćwiczenie 1

Ćwiczenie zacznij od położenia się płasko na podłodze i zgięcia lewej nogi. Następnie chwyć prawe kolano i przyciągnij do siebie prawą nogę w pozycji wyprostowanej. Pamiętaj, by łopatki przylegały cały czas do podłoża. Trzymając nogę za udo, wytrzymaj 10 sekund, następnie powtórz ćwiczenie 2 razy każdą nogą.

W przypadku prawidłowego wykonywania ćwiczenia poczujesz delikatne rozciąganie tylnych mięśni ud i łydek. Ćwiczenie to działa korzystnie na różne partie ciała. Pomaga też rozciągnąć mięśnie nóg, co korzystnie wpływa na ich kondycję.

Ćwiczenie 2

Połóż się na podłodzie i przyciągnij oburącz kolana do klatki piersiowej. Staraj się robić to, jak najgłębiej potrafisz. Im mocniejsze przyciąganie ud do klatki piersiowej, tym mocniej będziesz odczuwać napięcie w dolnej partii ud i pleców.

Ćwiczenie powinno trwać 20 sekund i należy je powtórzyć 2 razy. Wpływa korzystnie na dolne mięśnie pleców, zwiększając w znaczący sposób ich zakres ruchu. Dodatkowo ćwicząc w ten sposób, zapewniamy lepszy przepływ krwi.

Ćwiczenie 3

Połóż się na plecach i przyciągnij do klatki piersiowej zgiętą w kolanie prawą nogę. Wytrzymaj w tej pozycji 30 sekund. Jeśli poczujesz napięcie w udach i biodrach, to znak, że wykonujesz je prawidłowo. Następnie zmień nogę i powtórz dwukrotnie każdą nogą.

Ćwiczenie wpływa w podobny sposób na nasze ciało jak poprzednie z przyciąganiem obu nóg. Różnica dotyczy częściowego rozluźnienia mięśni ud przy wykorzystaniu ciężaru ciała, dzięki czemu uzyskujemy prawidłową pozycję kręgosłupa wraz z powiązanymi mięśniami.

Ćwiczenie 4

W pozycji leżącej na plecach rozłóż ramiona na boki. Następnie zegnij prawą nogę w kolanie i przechyl ją na lewą stronę. W tym samym czasie powoli obróć głowę w przeciwnym kierunku co zgięta noga. Przy prawidłowym wykonaniu ćwiczenia będziesz czuć, jak rozciągają się mięśnie ud i pleców. W tej pozycji leż przez 30 sekund, następnie zmień nogę. Całe ćwiczenie wykonaj dwa razy.

Te proste, trwające chwilę ćwiczenia odmienią Twój komfort życia i już po kilku sesjach poczujesz dużą różnicę. Siedzący tryb życia, długie godziny za kierownicą czy długotrwałe stanie w złej pozycji sprawiają, że nadwyrężamy rdzeń kręgowy, co w efekcie powoduje silny ból pleców. Prawidłowe rozciąganie i ćwiczenie kręgosłupa poprawią nie tylko jego kondycję. Zadbają również o stan mięśni i pozwolą zachować prawidłową postawę na długie lata.

error: Treść zabezpieczona przed kopiowaniem !!