Jak zgubić 5 kg w 20 dni: sprawdzona zrównoważona dieta, która odmieni Twoją sylwetkę

Uzyskanie oraz utrzymanie zgrabnej sylwetki to nie lada wyzwanie. Nie musi to jednak oznaczać katorżniczej diety! Wręcz przeciwnie, drastyczne obniżanie kalorii może źle skończyć się dla naszego zdrowia.

Drogą do sukcesu jest zrównoważone podejście do jedzenia, a tym samym dostarczanie organizmowi odpowiedniej proporcji mikro oraz makro składników. Zachowujemy witaminy, energię, jednocześnie odżywiamy nasze ciało, a waga stopniowo spada!

Oto propozycja 5-dniowej rozpiski posiłków, dzięki której zachowasz zdrowie, a przy tym stracisz kilka zbędnych kilogramów.

Dzień nr 1.

Śniadanie:

Na czczo wypij szklankę wody z sokiem z połówki cytryny. Po 30 minutach możesz przejść do spożywania posiłków.

Porcja jogurtu 0% z łyżeczką otrębów. Do tego 2 jajka na twardo. Po około godziny możesz sięgnąć po kawę bądź herbatę bez cukru.

Obiad:

Sałatę, rukolę lub szpinak (200 g) wymieszaj z dowolnymi, świeżymi warzywami. Do tego średniej wielkości pierś z kurczaka oraz kromka ciemnego chleba.

Kolacja:

Porcja (350 g) zupy z marchwi, herbata.

Dzień nr 2.

Śniadanie:

Dzień zaczynamy od szklanki wody z sokiem z cytryny. Po około 30 minutach możemy zjeść chudy twaróg (150 g) ze świeżymi ziołami oraz połówką papryki. Do picia zielona herbata.

Obiad: 50 g gotowanego kurczaka oraz porcja zupy z marchwi (350 g).

Kolacja:

Przygotuj sałatkę z awokado (połówka), świeżych ziół, kukurydzą z puszki (ok. 2-3 łyżki). Danie polej odrobiną oliwy z oliwek i sokiem z cytryny. Do tego 2 kromki pełnoziarnistego chleba.

Dzień nr 3.

Śniadanie:

Ponownie wypij szklankę wody z sokiem ze świeżej cytryny. Po upływie 30 minut zjedz 200 g owsianki na wodzie z dodatkiem suszonych owoców (rodzynki, morele, śliwki). Do tego filiżanka gorzkiej zielonej herbaty.

Obiad:

Filet z ryby gotowany na parze, do tego surówka lub gulasz z cukinii.

Kolacja:

Kolacja jak poprzedniego dnia. Wykorzystaj drugą połówkę awokado, połącz z kukurydzą, ziołami. Skrop sokiem z cytryny oraz oliwą z oliwek. Do tego 2 kromki ciemnego chleba.

Dzień nr 4.

Śniadanie:

Podobnie, jak w poprzednich dniach, poranek rozpocznij od wody z cytryną. Następnie zjedz jogurt z łyżką otrębów i 2 gotowane jajka. Po upływie 45 minut możesz napić się kawy lub herbaty bez dodatku cukru.

Obiad:

Przygotuj filet z ryby na parze i zjedz z sałatką lub gulaszem z cukinii.

Kolacja:

Surówka (ok. 250 g) z tartej marchwi, selera i jabłka. Sałatkę skrop oliwą z oliwek i sokiem z cytryny. Do tego 2 kromki ciemnego chleba.

Dzień nr 5.

Śniadanie:

Na czczo wypij wodę z cytryną. Następnie zjedz twaróg chudy ze świeżymi ziołami oraz pół papryki. Popij zieloną herbatą bez cukru.

Obiad:

Mały, gotowany filet z piersi z indyka. Do tego surówka z tartej marchwi, selera i jabłka. Sałatkę skrop oliwą z oliwek oraz sokiem z cytryny.

Kolacja:

Mix warzyw i zielonej sałaty (rukola, roszponka, lodowa), kromka chleba z otrębami i 20 g twardego sera.

Dietę powtórz 3-4 razy. W przeciągu 5 dni  chudniemy od 1 do 1,5 kg. Co najważniejsze, zachowujemy odpowiedni balans wartości odżywczych oraz dostarczamy cennych witamin.

Należy również pamiętać, by nie sięgać po słodkie i słone przekąski. Pij dużo wody! Powodzenia!

error: Treść zabezpieczona przed kopiowaniem !!