Oczyszczanie tętnic – Oto 18 produktów, które chronią przed atakiem serca. Jedz je, aby żyć dłużej

Chcesz żyć dłużej i nie martwić się o swoje tętnice? Oto lista 18 produktów, które świetnie na nie wpływają!

Okazuje się, że w dzisiejszych czasach główną przyczyną zgonów są choroby układu krążenia na przykład miażdżyca. Te choroby są skutkiem złej diety to jest tłustej, bogatej w puste kalorie, a pozbawionej witamin zawartych w warzywach i owocach.

Dodatkowo długotrwały stres i szybki styl życia, w którym nie ma miejsca na codzienny ruch taki jak bieganie, czy siłownia, przekładają się na nasze zdrowie.

Jest jednak coś, co można zrobić, aby pomóc swojemu zdrowiu i móc zaradzić takim konsekwencjom. Wystarczy wprowadzić do codziennej diety te 18 produktów:

1. Łosoś

Ryby to świetny wybór, gdy dbamy o swoje zdrowie. Łososie żyjące dziko są bogatym źródłem kwasów tłuszczowych. Te zaś wpływają na obniżenie się poziomu negatywnego cholesterolu.

Jeśli jednak nie leży nam Łosoś lub pragniemy urozmaicić swoje rybne posiłki proponujemy tuńczyka, śledzie i makrele.

2. Orzechy

Najpopularniejsze bakalie, wspomagające ludzkie zdrowie, a przy tym nieziemsko dobre w smaku. Okazuje się jednak, że orzechy poprawiają również naszą sprawność umysłową, a w szczególności pamięć. Już pół garści dziennie wystarczy, aby zadbać o siebie.

3. Żurawina

Tym razem prezentujemy żurawinę, pyszną, zdrową i będącą skarbnicą potasu. Chcesz zmniejszyć ryzyko zawału? Picie dwóch szklanego soku z żurawiny może ci w tym pomóc. Nawet do 40%!

4. Sok pomarańczowy

Chyba każdy wie, że naturalny sok jest bogaty w przeciwutleniacze, a jeśli nie to od dziś to wie. Picie dwóch szklanego dziennie uzupełnia nasze zapotrzebowanie na witaminę C oraz poprawia humor, a na dokładkę wpływa na obniżenie ciśnienia.

5. Kawa

Kto by się spodziewał, że codzienna poranna kawa może zmniejszyć ryzyko zawału aż o 20%? Jednak, jak ze wszystkim, nie należy przesadzać. Zaleca się filiżankę lub dwie dziennie.

6. Zielona herbata

Nie bez powodu kojarzona jest z dietami różnego rodzaju. Dzięki zawartym w niej przeciwutleniaczom powoduje zmniejszenie wchłaniania cholesterolu, a także przyspiesza metabolizm tłuszczów. Tak jak kawy nie polecamy w większej ilości niż dwie filiżanki, tak jeden kubek tej herbaty dziennie to konieczność.

7. Kurkuma

Przyprawa – cud. Okazuje się, że zawarta w niej kurkumina powoduje nie odkładanie się tłuszczu w organizmie, a w dodatku zmniejsza Stany zapalne.

8. Cynamon

Ta cudownie pachnąca przyprawa zapewni wam spokój ducha w kwestii zapchanych tętnic. Warto dodawać ją codziennie do kawy, sosu czy herbaty

9. Oliwa z oliwek

Nic dziwnego, że ludzie z klimatu śródziemnomorskiego mniej skarżą się na choroby natury kardiologicznej, gdy ich dieta bazuje na oliwie z oliwek. Z badań wynika, że obniża ona ryzyko zawału serca nawet o 41 %, a ponadto wpływa na spadek poziomu cholesterolu.

10. Arbuzy

Dzięki stymulacji tlenku azotu arbuzy mogą rozszerzać naczynia krwionośne. Innym powodem, dla którego warto jeść te przepyszne owoce jest fakt, że świetnie nawilżają organizm.

11. Awokado

Awokado tu, awokado tam! Tyle się o nim słyszy, ale cóż w nim takiego jest? Otóż to – tłuszcze, które wpływają pozytywnie na utrzymanie odpowiedniego poziomu cholesterolu.

12. Szpinak

Bogaty jest w żelazo, kwas foliowy, ale również potas, dzięki tym składnikom rewelacyjnie oczyszcza nasze tętnice, a jednocześnie wpływa na obniżenie się ciśnienia krwi.

13. Granaty

Ten owoc z kolei stymuluje krążenie krwi. Sprawdzi się jako napój (w postaci soku) do posiłku, ale także jako dodatek do potraw.

14. Brokuły

Nasz układ krwionośny jest wręcz uzależniony od witaminy K zawartej w brokułach, ale nie tylko w nich, bo we wszystkich zielonych warzywach. Potrzebuje tej witaminy, aby dobrze funkcjonować.

15. Algi

Wydawałoby się mało ważne w naszej diecie, a jednak warto je spożywać, gdyż zawierają witaminy, minerały, białka i przeciwutleniacze. Mogą regulować ciśnienie i zmniejszać poziom cholesterolu nawet o 15% jeśli byłyby spożywane regularnie.

16. Zielone szparagi

Największy sprzymierzeniec w walce z zatorami tętnic.

17. Mąka razowa

Zawarty w niej błonnik, który wpływa na nasz metabolizm, pomaga zwalczyć tłuszcze w organizmie. Mniej tłuszczu to szczęśliwsze tętnice. Chleb razowy, brązowy ryż, a także płatki owsiane to bogate źródło błonnika.

18. Owoc kaki

Te owoce noszą też nazwę persymona. Zawierają duże pokłady witaminy A oraz przeciwutleniaczy. Ciekawostką są podejrzenia o ich działaniu przeciwnowotworowym.

error: Treść zabezpieczona przed kopiowaniem !!