To 7-minutowe ćwiczenie porządkuje kręgi i poprawia mobilność nawet jak masz 60 lat. Koniec z bólem pleców

Rewolucyjne 7-minutowe ćwiczenie, po którym od razu ból pleców ustąpi.

Jeśli notorycznie doskwiera Ci ból pleców, przez który nie możesz normalnie funkcjonować, nie powinieneś dłużej tego ignorować. W tym artykule znajdziesz cenne porady, które pokażą ci, w jaki sposób pozbędziesz się uciążliwego bólu.

Jak wiadomo interwencja lekarska nie wyeliminuje bólu na zawsze. Pojedynczy zastrzyk znieczulający przyniesie ulgę tylko na chwilę. Sekret tkwi w zmianie stylu życia. Aby wyeliminować ból na zawsze, należy wprowadzić zdrowe nawyki, które nie tylko usuną ból, ale i profilaktycznie zapobiegną następnym falom.  Oto kilka ćwiczeń, które choć krótkie – odmienią Twoje życie.

1. Rozluźnienie mięśni

Przyjmij pozycję wyprostowaną i stań na równej powierzchni. Ustaw stopy na szerokość bioder, kierując palce na zewnątrz. Następne uginając kolana, zrób lekki przysiad. Wyciągnij ręce oraz szyję najwyżej jak możesz. Robiąc skłon, powoli kieruj wyprostowane ręce ku podłodze.

Spleć dłonie i spróbuj dotknąć podłogi. Pamiętaj, aby nie rozluźnić przy tym mięśnie szyi i pleców. Trwaj w tej pozycji przez klika sekund, po czym wyprostuj górną część ciała. Wykonuj te ćwiczenie przez 30-60 sekund z powtórzeniami.

2. Elastyczność ciała

Uklęknij oraz oprzyj dłonie na ziemi, bezpośrednio pod ramionami. Kolana powinny znajdować się pod biodrami. Pamiętaj o prostych plecach. Następnie odegnij lewą nogę od ciała, na wysokość, którą pozwalają ci twoje mięśnie. Pamiętaj, aby nie unosić nogi na siłę. Przywróć nogę do pozycji pierwotnej i zrób to samo, tym razem z prawą nogą. Ćwiczenie powinno trwać 30-60 sekund.

3. Rozciąganie mięśni pleców

Ułóż ciało w pozycji klęczącej. Pochyl górną część ciała do przodu i wyciągnij ręce oraz kręgosłup przed siebie, dotykając podłogi. Kolana powinny pozostać ugięte pod kątem 90 stopni. Oprzyj brodę o ziemię i rozluźnij całe ciało, a szczególnie mięśnie szyi. Łokcie powinny znajdować się nad podłogą. Wytrzymaj w tej pozycji przez 30-60 sekund, a następnie wyprostuj ciało.

4. Korekta postawy

Ułóż swoje ciało w pozycji leżącej na brzuchu. Połóż ręce naturalnie po bogach. Złącz nogi. Następnie przesuń jedną rękę nad głowę i odchyl jedno kolano najwyżej jak potrafisz (wskazówka: jeśli podnosisz prawą rękę, analogicznie podnieś prawą nogę). Wróć do poprzedniej pozycji i powtórz ćwiczenie wykorzystując przeciwną stronę ciało. Ćwiczenie powinno trwać 30-60 na każdą stronę.

5. Rozciąganie bioder

Usiądź na ziemi, prostując nogi. Pamiętaj również o wyprostowanych plecach. Pozwól lewej stopie leżeć w rozluźnieniu oraz podnieś zgiętą prawą stopę tak, by łydka stykała się z klatką piersiową. Chwyć łydkę obiema rękami. Powinieneś poczuć jak twoje mięśnie bioder napinają się. Wytrzymaj w tej pozycji 30-60 sekund, a następnie powtórz ćwiczenie, wykorzystując drugą stronę.

Nie wykonuj ćwiczeń na siłę, aby uniknąć nieprzyjemnych kontuzji. Gdy już pozbędziesz się nieprzyjemnego bólu pleców, zobaczysz jak poprawi się twoja jakość życia. Nie zwlekaj i zacznij wdrażać owe ćwiczenia w życie. Powodzenia!

error: Treść zabezpieczona przed kopiowaniem !!