Ćwiczenia na rwę kulszową, które polecają fizjoterapeuci. Ich wykonanie przyniesie natychmiastowe efekty.

Rwa kulszowa, porady od fizjoterapeuty. 2 ćwiczenia, które przyniosą ulgę każdemu.

Najdłuższy nerw w ciele – rwa kulszowa

Ból rwy kulszowej jest nie do zniesienia. Zapalenie lub zacięcie sprawia choremu ogromny dyskomfort. Problemem jest wykonywanie nawet najprostszych ruchów, również leżenie czy siedzenie. Jak poradzić sobie samemu z tą przypadłością? Istnieją dwa ćwiczenia, które poleca fizjoterapeuta, a dzięki którym złagodzimy objawy i nie damy sie bólowi.

Rwa kulszowa – najczęstsze przyczyny bólu

Nie ma jednego powodu, dla którego nerw kulszowy zaczyna boleć, są jednak czynniki, które najczęściej mają na to wpływ:

  • częste podnoszenie ciężarów
  • nadmierne przeciążanie kręgosłupa
  • cukrzyca
  • zatrucie organizmu toksynami, lekami, truciznami
  • niektóre choroby (gruźlica, borelioza, półpasiec)
  • zaburzenia metabolizmu
  • alergie
  • stwardnienie rozsiane
  • choroba alkoholowa, lub zbyt częste picie alkoholu
  • powtarzająca się często hipotermia

Jak ćwiczyć, by pokonać ból

Ćwiczenie pierwsze

Kładziemy się na równej powierzchni np. na podłodze lub na macie. Zginamy nogę w kolanie i łapiemy ją obiema rękami. Delikatnie przyciągamy w stronę klatki piersiowej. Wytrzymujemy w takiej pozycji minimum 30 sekund i powoli odkładamy stopę do pozycji lezącej. Cały cykl należy powtórzyć 3 razy.

Ćwiczenie drugie

Leżąc na plechach zginamy obie nogi w kolanach i krzyżujemy je w taki sposób jak przedstawia poniższa grafika. Oddychając spokojnie wytrzymujemy w takiej pozycji 30 sekund, a następnie odkładamy stopy do pierwotnej pozycji. Ćwiczenie warto wykonać 2 lub 3 razy.

Opisane powyżej ćwiczenia można robić osobno, lub jedno po drugim. To sprawdzone przez wielu pacjentów i polecane przez fizjoterapeutów sposoby, na radzenie sobie z nieprzyjemnymi skutkami problemów z rwą kulszową.

Najlepiej jest jednak zapobiegać, a nie leczyć, więc zadbaj o swój kręgosłup zanim będzie za późno. Znajduj czas na ćwiczenia tuż po przebudzeniu, spacery i ćwiczenia fizyczne w wolnym czasie.

error: Treść zabezpieczona przed kopiowaniem !!